Το απόγευμα του Σαββάτου, 25 Αυγούστου 2012, πραγματοποιήθηκε
η πρώτη εκδήλωση της Κοινοτικής-Λαϊκής Βιβλιοθήκης Καλλιθήρου με τη συμμετοχή
παιδιών που καλέστηκαν να γίνουν οι αγγελιοφόροι της προσπάθειας λειτουργίας
Βιβλιοθήκης στη Σέκλιζα.
Αρχικά, στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του χωριού στήθηκε ένα
εργαστήρι βιβλίου που επιμελήθηκε η εκπαιδευτικός – συγγραφέας Φυλλιώ Νικολούδη. Τα παιδιά, αφού συζήτησαν για τα
βιβλία και τη Βιβλιοθήκη, δραματοποίησαν σημεία μιας ιστορίας , ενώ προσπάθησαν
να γράψουν και να ζωγραφίσουν τη συνέχειά της.
Έπειτα, τα παιδιά, ακολουθώντας τις γριφώδεις οδηγίες ενός
«Βιβλιοφάγου», μετακινήθηκαν στην Παιδική Χαρά, αναζητώντας τα κομμάτια ενός
κρυμμένου θησαυρού.
Όταν πια νύχτωσε, αποχώρησαν φορώντας χειροποίητες
κονκάρδες και κρατώντας μπαλόνια.
Η Κοινοτική-Λαϊκή Βιβλιοθήκη Καλλιθήρου είναι μια συλλογική προσπάθεια οργάνωσης, λειτουργίας και διαχείρισης Βιβλιοθήκης στη Σέκλιζα. Ξεκίνησε σαν ιδέα το χειμώνα και υποστηρίχτηκε ομόφωνα από το Τοπικό Συμβούλιο.
Η Κοινοτική-Λαϊκή Βιβλιοθήκη Καλλιθήρου είναι μια συλλογική προσπάθεια οργάνωσης, λειτουργίας και διαχείρισης Βιβλιοθήκης στη Σέκλιζα. Ξεκίνησε σαν ιδέα το χειμώνα και υποστηρίχτηκε ομόφωνα από το Τοπικό Συμβούλιο.
Από τον Ιούνιο του 2012, με την προτροπή «Φέρε Κι Εσύ Ένα Βιβλίο» συγκεντρώθηκαν περίπου 1000 βιβλία από αναγνώστες/στριες
(Αλέκα Γκαβαλέκα, Ρίτσα Παπακώστα, Μαρία Μαντάλου, Φρόσω Φυτσιλή, Ζωή &
Ελευθερία Καρανάσιου, Γιώργος Καρανάσιος, Λάμπρος Φυτσιλής, Βασίλης
Καραγιώργος, Θωμάς Αδάμος, Κυριάκος Τσιτιρίδης), συγγραφείς (Βασίλης Φυτσιλής)
και φορείς (Μορφωτικός Σύλλογος Καλλιθήρου, Δημοτική Βιβλιοθήκη Καρδίτσας). Επίσης,
υπήρξαν δωρεές για ράφια (ομάδα νέων).
Ωστόσο, τα βιβλία παραμένουν σε κουτιά και τσουβάλια ώσπου ο
Δήμος Καρδίτσας να διευθετήσει το ζήτημα του χώρου στο πρώην δημαρχείο Ιτάμου.
ομάδα διαχείρισης Κοινοτικής-Λαϊκής Βιβλιοθήκης Καλλιθήρου
[αν θες να δεις τους γρίφους του "Βιβλιοφάγου", κάνε κλικ στο "διάβασε περισσότερα"]
ΟΙ ΓΡΙΦΟΙ ΤΟΥ "ΒΙΒΛΙΟΦΑΓΟΥ"
Αν θες να μάθεις,
πού βρίσκω τα βιβλία,
ψάξε και βρες με,
μέχρι να μετρήσω τρία.
1. Βρίσκομαι εκεί, που τα
μικρά παιδιά, συχνά πάνε. Εκεί που δύο
σιδερένιες σκάλες, δύο γλιστερές κατηφόρες συναντάνε (τσουλήθρα).
2. Βρίσκομαι εκεί, που όταν
μέσα θες να μπεις, με πατάς για να καθαρίσεις και να σκουπιστείς (το
πατάκι στην κεντρική πόρτα του σχολείου).
3. Βρίσκομαι εκεί, που σύρματα
και μία πόρτα κλειστή, δείχνουνε πως τελείωσε του σχολικού η αυλή (στα σύνορα
με τον αρχαιολογικό χώρο, στα σύρματα δεξιά, όπως κοιτάμε το λόφο).
4. Βρίσκομαι εκεί, όπου το
μεγαλύτερο δέντρο στου σχολείου την αυλή, τη σκιά του τη χαρίζει, σ’ όποιον
θέλει να ξεκουραστεί (πλάτανος,
μπροστά στην είσοδο του σχολείου).
5. Βρίσκομαι εκεί, που όταν
ήμουνα καλά, γύρους μαζί μου έκανες, μα ζάλη είχες μετά (γύρω-γύρω όλοι).
6. Βρίσκομαι εκεί, που κάθεσαι
όταν κουραστείς. Κι έχω για παρέα, ένα κυπαρίσσι, που σκιά μου κάνει ωραία (το ξύλινο παγκάκι μπροστά από
το κυπαρίσσι).
7. Βρίσκομαι εκεί, πού όταν
διψάς, εμένα αναζητάς. Αλλά, τι κι αν είμαστε παρέα τρεις, μόνο η μία τρέχει κι
αυτή χρησιμοποιείς (βρύσες
του σχολείου).
8. Βρίσκομαι εκεί, που ψηλά
θες να βάλεις καλαθιά. Όμως του δέντρου η κορμοστασιά, παρέα κάνει και σκιά (η μπασκέτα
που είναι μπροστά από το κυπαρίσσι).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου